leonardo@archfondas

"Architektūros fondo" dienoraštis apie Leonardo da Vinci programos projektą*

Kvadratinė mylia + Terence Conran ir piešiniai

Praėjusį savaitgalį patyriau du nuotykius, kurie čia niekaip tarpusavy nesisieja, bet bus papasakoti vienu kartu 🙂

Kvadratinė mylia. Šeštadienį sudalyvavau vienoje iš Open-City organizuojamų ekskursijų – „Square Mile“ (Kvadratinė mylia). Per trijų valandų trukmės pasivaikščiojimą aplankėme ir apžiūrėjome apie 20 pastatų bei vietų. Čia dalinuosi keletu vaizdų iš ekskursijos:

Šioje miesto dalyje, planuojama, vyks mano anksčiau minėtas Open City Junior Festival, ties kuriuo šiuo metu daugiausia ir darbuojuosi Open-City. Iš pirmo žvilgsnio tai turbūt atrodo keistai, nes vaikams čia, nepanašu, kad būtų ką veikti (čia daug biurų, komercinės paskirties pastatų). Ir, pasirodo, tikrai – vaikai šios miesto dalies vengia ir ne itin dažnai joje lankosi, net jei gyvena čia pat, kaimynystėje. Tačiau Open City Junior Festival, tikėtina, bus puiki proga supažindinti vaikus su šios vietos galimybėmis ir parodyti jiems “draugiškas”, kultūrinės paskirties vietas bei išskirtinę architektūrą…

Terence Conran ir piešiniai. Kitas smagus savaitgalio patyrimas – tai „piešimo ekskursija“ Dizaino muziejuje! Čia šiuo metu veikia Terence Conran (1931) paroda „The Way We Live Now“ (kuratoriai: Stafford Cliff ir Deyan Sudjic).  Jau vien pati paroda paliko puikų įspūdį, o dar pridėjus įkvepiančius gido pasakojimus ir piešimo užduotį, gavosi visiškai nepakartojamas nuotykis.

Iš tiesų, iš naujo supratau, kad piešimas – puikus metodas suvokti daikto esmę. Kadangi seniai buvau eskizavusi iš natūros, piešiniai gavosi gana nerangūs… bet vis tiek buvo labai įdomu, nes tai provokavo naujas mintis apie piešiamus daiktus, jų formas, charakterius, apie tai, kaip jautriai mąstant jie buvo sukurti..!

T. Conran: “aš niekada neprojektavau nieko, ko pats nežinočiau, kaip pagaminti”.

T. Conran, būdamas talentingas dizaineris ir nuovokus verslininkas, galima sakyti, transformavo britų gyvenimo būdą. Būdamas paskutinio kurso studentas CSM menų ir dizaino koledže, kur studijavo tekstilę ir medžiagas, jis nusprendė, kad šios studijos nėra perspektyvios. Taigi 1950 T. Conran nutraukė studijas, 1956 įkūrė dirbtuves ir dizaino studiją (Conran Design Studio). 1964 įkūrė Habitat parduotuvę, kuri vėliau išaugo į vieną garsiausių britų pramoninio dizaino parduotuvių tinklą ir “paprastus, gražius ir naudingus” daiktus padarė prieinamus britų visuomenei; pradėjo leisti to paties pavadinimo žurnalą, kuris iš tiesų pažindino visuomenę su moderniu dizainu ir keitė žmonių gyvenimo būdą. 1990 T. Conran pradėjo architektūrinę praktiką, taip pat įsteigė Dizaino muziejų Londone, kuriame ir vyksta ši išties puiki paroda.

Paroda analizuoja T. Conran įtaką ir palikimą pramoninio dizaino srityje, atskleidžia jo požiūrį, filosofiją ir įkvėpimo šaltinius. Ji skirta T. Cornan 80-ojo gimtadienio progai.

(Kviečiu pažiūrėti šį trumpą interviu su T. Conran: interviu )

0 comments
Submit comment