Vasario mėnesį Architektūros [vaikų] fondas ir Nacionalinės dailės galerijos edukatoriai surengė keturių užsiėmimų dirbtuvėlių ciklą Vilniaus Mikalojaus Daukšos vidurinės mokyklos aštuntokams (NDG edukacijos centro vykdoma edukacinė programa ,,XX – XXIa. Lietuvos dailė: mokykla gyva mene“). Pagrindinis užsiėmimų tikslas buvo sukurti pojūčių erdvę.

Iš pradžių Nacionalinėje dailės galerijoje mokiniai supažindinti su erdvę keičiančiais ar tam tikroje erdvėje įgyvendintais meniniais projektais: erdvinėmis instaliacijomis, performansais. Antrojo susitikimo metu mokiniai bandė suprasti architektūrinių erdvių kūrimo principus, įvardyti skirtingų erdvių veikiamus pojūčius – aplankėme charakteringiausias Swedbank ir NDG erdves.

Kitas dirbtuvėlių etapas vyko M.Daukšos mokykloje. Kartu su aštuntokais ir jų mokytoja Vaida Garbėniene ieškojome tinkamiausios vietos pojūčių erdvei kurti. Inspiruoti mokyklos valgyklos ir pasirinkę, kuris pojūtis meniniame projekte bus svarbiausias, mokiniai sukūrė instaliaciją vienoje iš mokyklos erdvių. Remiantis vienu iš penkių pojūčių – rega, pagamintas erdvinę iliuziją sukuriantis objektas, veidrodžiuose atspindintis ir daugybę kartų pakartojantis ore ant valo kybančią bandelę ir meno kūrinį stebinčius žiūrovus. Objektui kurti panaudoti veidrodžiai, nebereikalingi mokykliniai stalai, vyriai, lipnios juodos plėvelės atraižos ir tikra bandelė. Instaliacijoje paliečiamos su mokyklos valgykla susijusios problemos – ieškoma alternatyvios erdvės, kurioje būtų galima užkąsti su klasės draugais.

Projekto aptarimo metu kiekvienas užrašėme ir visiems perskaitėme, ką naujo išmokome ir supratome dirbdami kartu.

Dėkojame Nacionalinės dailės galerijos edukatoriams Eglei ir Povilui, mokytojai Vaidai ir visiems aštuntokams už kūrybiškumą, bendravimą ir sukurtą išradingą instaliaciją.