KUO POKALBIS ĮKVEPIANTIS?

Daugiafunkciniai centrai Lietuvoje dar retas fenomenas, todėl olandiškoji patirtis būtų aktuali ir įkvepianti. Paskaitoje pateikiama plati informacija apie bendruomeninių mokyklų koncepcijas Olandijoje. Tokios mokyklos vykdo ne tik ikimokyklinį ir pradinį ugdymą, bet tenkina įvairesnius poreikius: atlieka vyresnių žmonių priežiūros ir ugdymo funkcijas, teikia paramą šeimoms ar specialių poreikių turintiems bendruomenės nariams. Keliamas klausimas kaip gali suderėti tiek skirtingų funkcijų viename erdviniame darinyje. Iliustruojant konkrečiais pavyzdžiais pateikiamos esminės bendruomeninių mokyklų projektinės koncepcijos.

Pokalbis rengiamas bendradarbiaujant su VGTU Architektūros fakultetu.


Rekomenduojama knyga

CONTEMPORARY DUTCH SCHOOL ARCHITECTURE

Dolf Broekhuizen, Ton Verstegen (ed.)

Per gana trumpą laiką ugdymo samprata pasikeitė drastiškai. Buvo suvokta, kad architektūra gali esmingai prisidėti stimuliuojant, puoselėjant mokymo ir mokymosi aplinką. Ši knyga pateikia naujus šiuolaikinių pradinių ir vidurinių Nyderlandų mokyklų tyrimų rezultatus, kritinius tekstus ir išties įkvepiančių atvejų studijas.

Knygą rasite Architektūros fondo knygų lentynoje Nacionalinės dailės galerijos (NDG) dailės informacijos centre.